Menakur Magasinet

Metoder som hjelper deg i overgangsalderen

5 effektive og hjelpsomme tiltak for deg som er kvinne og i overgangsalderen. Dette er metoder som fungerer, og som vil hjelpe deg om du følger tipsene.

Overgangsalderen er ingen spøk, og for mange byr denne perioden på store utfordringer. For noen er overgangsalderen helt uproblematisk, men for de aller fleste byr overgangsalderen på plager som ikke stopper av seg selv. Det er her Menakur spiller inn som en naturlig løsning på problemet. Dette i stedet for reseptbelagt østrogenbehandling som i veldig mange sammenhenger medfører bivirkninger.

Tenk på Menakur som en naturlig venn i din overgangsalder, et produkt som hjelper deg gjennom denne perioden med plager – og det på en naturlig måte. Bruk det over tid.

Ofte har ikke kvinner i overgangsalderen oversikt over hvorfor de opplever problemer, eller utfordringer om du vil. Vi hører til stadighet om kvinner som befinner seg langt inn i overgangsalderen, uten at de selv er klar over det. Grunnen er rett og slett mangel på kunnskap og innsikt i problemene.

Hvordan vil jeg merke forandringene? Man kan dele inn symptomene i tre kategorier:

1. Den første kategorien kaller man vasomotoriske plager, som inkluderer blant annet hetetokter, nattesvette og søvnløshet.

2. Den neste kategorien er de psykologiske plagene, og her vil mange oppleve at de er trøtte, irritable eller at de får humørsvingninger og redusert sexlyst. Noen vil dessverre også få diagnosen klinisk depresjon. Hvis du tror du kan være i faresonen, bør du oppsøke legen din så fort som mulig.

3. Den tredje kategorien er psykososiale/metabolske plager. Mangelen på østrogen kan forårsake plager som tørrhet i skjeden, vaginal inflammasjon og bentap i skjelettet. Kvinner i overgangsalderen skal være spesielt oppmerksom på dette med bentap. Menakur inneholder en kombinasjon av ingredienser som styrker benhelsen din. En viktig egenskap, og enda en grunn til at et regelmessig inntak av Menakur er å anbefale.

Så, hva kan du gjøre for å bli kvitt plagene?

Perioden overgangsalder er en livsfase og ikke en sykdom. Det sagt, problemene som kan oppstå er alvorlige nok for de som opplever de. Om du har opplevd noen av utfordringene vet du hva vi snakker om. Derfor har vi laget et spesialtilpasset kosttilskudd basert på flere års produktutvikling, som kan dempe plagene du opplever. Menakur er utviklet for akkurat dette.

Det er påvist at overgangsalderen inntreffer litt tidligere hos kvinner som røyker. Enkelte plager, som for eksempel nattesvette, kan dempes ved å drikke mindre alkohol og unngå sterk mat sent på kvelden.
Så hjelper det jo også å være klar over hva som skjer med kroppen din, slik at hvis du føler deg uvel, trist eller nedfor, kan du tenke at dette her går over. Det er derfor vi kaller det overgangsalderen. Overgangsalderen kan vare i alt fra noen få måneder til 10 år. De fleste opplever plager over flere år. Bruk Menakur i denne perioden, og du vil kunne redusere plagene dine i en markant positiv retning.

Her følger tipsene!

En del kvinner føler overgangsalderen nesten som en slags sorg over å miste seg selv. Kroppen kjennes ikke som deres egen lenger. I tillegg merker de kanskje at sexlysten minsker, og at det blir vondt å ha samleie fordi slimhinnene er tørrere.
Overgangsalderen faller også ofte sammen med at barna flytter ut, noe mange opplever som vanskelig nok i seg selv. Tomheten som kan oppstå, blir på en måte forsterket av at du selv går gjennom en slags metamorfose fra «mamma» til «bestemor». I denne situasjonen er det mange som blir deprimerte og mister «livsgnisten» i perioder.

Bak skyene …
Når de vonde tankene melder seg og kroppen kjennes som om den er i ferd med å gå ut av sitt gode skinn, er det uhyre viktig å tenke på at overgangsalderen er en fase som skal gå over. Det er også mye du kan gjøre for å få det bedre, og her er fem gode tips til hvordan du kan hjelpe deg selv:

1. Like a rolling stone
Det gror ikke mose på en rullende stein, og det er også bevist i forskning at uttrykket «en sunn sjel i et sunt legeme» har mye for seg. Studier viser at kvinner som er aktive og mosjonerer jevnlig, ser ut til å ha færre av de typiske symptomene på overgangsalderen.

2. Hør på Ingrid Espelid Hovig
Selv om Norges store matguru Ingrid Espelid Hovig dessverre døde 95 år gammel i 2018, er hun fortsatt den beste kostholdsrådgiveren du kan ha i overgangsalderen. Hennes råd om et variert kosthold rikt på fet fisk, grønnsaker, frukt og grove kornprodukter er nemlig det beste tipset for å motvirke hjertesykdom og benskjørhet som kan oppstå når produksjonen av østrogen og progesteron minker. Bruker du i tillegg Menakur regelmessig, legger du et skikkelig bra grunnlag for en overgangsalder uten ubehag.

3. Soya gjør susen
Asiatiske kvinner rapporterer sjelden om hetetokter i overgangsalderen, og forskerne antar at det blant annet er det høye innslaget av soya i kostholdet som har æren for det. Soya er nemlig en god kilde til planteøstrogener (fytoøstrogener), som lindrer plager forbundet med overgangsalderen. Soyabønner, belgfrukter, helkorn og bær er alle matvarer som er rike på slike stoffer. I Menakur utgjør soya en av basis ingrediensene, som er med på å erstatte det fallende østrogennivået.

4. Drikk vann
Noe av det lureste du kan gjøre for kroppen som helhet, er å få i deg nok vann. Vann er godt for alt fra huden til forbrenningen, og du bør helst prøve å drikke mer enn en liter hver dag. Vann holder også på varmen og regulerer temperaturen i kroppen, slik at du bedre takler plutselige svingninger. Dessuten gjør vann at du konsentrerer deg bedre og holder humøret oppe.

5. Stress ned
Selv om det kanskje er enklere sagt enn gjort, er det viktig å redusere stress så sant du kan. Stress kan nemlig føre til at symptomene på overgangsalderen blir sterkere og mer ubehagelige enn de trenger å være. Lær deg gjerne noen avslapningsteknikker, for eksempel pusteøvelser eller yoga/meditasjon.

Ekstratips
Ekstratipset vårt er ganske åpenbart. Men for oss det dog veldig viktig at du forstår akkurat hvor godt Menakur fungerer. Hele 9 av 10 av våre kunder er så fornøyd at de anbefaler produktet til andre kvinner i overgangsalderen. Menakur inneholder en sammensetning av soya, rødkløver, B6-vitamin og alfalfa, som reduserer plager forbundet med overgangsalderen. I tillegg inneholder produktet konsentrerte mengder av d-vitamin, kalsium og magnesium. Disse virkestoffene gir deg en sterkere benhelse, og reduserer faren for benbrudd i overgangsalderen. Vi føler at det er viktig å gjøre deg oppmerksom på akkurat denne egenskapen som Menakur har, da norske kvinner er ekstra utsatt for brudd.

Sammendraget ditt – vit dette

Tipsene alene utgjør ikke mirakler. Men du skal vite at de hjelper deg, om du velger å være litt konsekvent i tilnærmingen til din overgangsalder. Du vil oppleve resultater. Om du i tillegg bruker Menakur slik du skal, 2 tabletter per dag, vil det gi deg et grunnlag som du sannsynligvis ikke klarer å erstatte.

Det daglige inntaket av Menakur vil sammen med gode tiltak gjøre at overgangsalderen din blir mye bedre. For noen blir problemene helt borte. Vi anbefaler våre kunder å bruke produktet i minimum 6 måneder, men du vil oppleve effekt før dette også. Noen opplever umiddelbare effekt, mens det for andre tar litt lengre tid.

I perioden fremover vil jeg, Anette heter jeg forøvrig, sende deg flere nyhetsbrev om overgangsalderen. Vi vil anbefale deg å lese disse e-postene, da de inneholder mye relevant info for deg som er kvinne i overgangsalderen.

Da gjenstår det bare for oss å ønske deg lykke til. Om det er noe du lurer på, hva som helst, er det bare å ta kontakt med oss. Vi er her for deg!

Med vennlig hilsen,
Anette i Menakur